Ahad, 8 Februari 2009

Kenangan 2 Hari AMK Selangor di Negeri Perak

Laporan : Ketua Penerangan AMK Selangor


Sebahagian Exco AMK Selangor yang hadir pada 5 Februari 2009 (Khamis) di Kediaman Rasmi Menteri Besar Perak.

Kelihatan dari kanan Sdr Haslan (Naib Ketua AMK Ampang), Sdr Faizal (Ketua AMK K.Selangor), Sdr Mazli, Sdr Azmizam (Ketua AMK Kota Raja), Sdr Hamsah (Ketua AMK Ampang) dan ahli Skuad AMK.




Pergerakan Rakyat Negeri Perak menuju ke Istana Bukit Candan selepas Solat Jumaat 6 Februari 2009. Kelihatan Sdr Azmizam di barisan hadapan.



Sdr Haslan mengeluarkan airmata yang banyak setelah di serang gas pemedih mata yang dianggarkan melebihi 50 das. Beliau sempat mengumpul sebahagian Tin2 gas pemedih mata yg telah digunakan oleh pihak Polis (FRU)




Sdr Hamsah sedang memerhati keadaan sekitar setelah keadaan reda sedikit selepas serangan kali ke 3 oleh FRU



AMK Selangor sempat memasang Banner untuk menyampaikan mesej kepada Tuanku Sultan Perak





Berehat seketika selepas 'Pergerakan' Rakyat untuk menyatakan bantahan kepada Tuanku Sultan Perak untuk melantik MB Perak ke 2.
Turut kelihatan Sdr Faris (Tim. Ketua AMK) dan Sdr Muzafiq (Tim. Ketua AMK Terengganu)



Salam Reformasi sahabat-sahabat semua,

Syukur Alhamdulillah kami ucapkan kepada rakan2 yang sempat mengikuti rombongan AMK Selangor ke Negeri Perak Darul Ridzuan yang sekarang sudah mempunyai 2 Menteri Besar.
Rombongan bermula petang Khamis (5Feb09) dengan 5 buah kereta dari Kota Raja, Kuala Selangor, Ampang, PJU dan beberapa rakan2 lain yg berkongsi kenderaan dengan rakan2 dari Selangor.
Kami sempat bersama kepimpinan PR dan MB Perak semasa mengadakan persidangan media di Kediaman Rasmi MB di Ipoh.
Pada malamnya diadakan sessi penerangan dari kepimpinan PR Perak dan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat YB Salahudin Ayub dan Ketua AMK Malaysia Sdr Shamsul Iskandar.
Kami bermalam di Ipoh. Terima kasih kepada sponsor bilik Hotel. Ketua AMK K.Selangor.
Awal pagi telah bergerak ke Kediaman Rasmi MB Perak dan SUK seterusnya ke Kuala Kangsar untuk Solat Jumaat di Masjid Ubbudiah. Selepas Solat, perhimpunan Rakyat telah dimulakan dengan laungan Takbir...Allahuakbar....dan Reformasi!!!!
Setelah segala pertempuran telah dilalui oleh rakyat yang dikekang oleh Pasukan Polis (FRU) dengan tembakan melebihi 50 das gas pemedih mata, pukulan belantan dan semburan kimia. Program telah tamat sebelum Laungan Azan Waktu Asar.
Kami terpaksa bergegas pulang ke rumah MB Selangor sebab ada Jamuan Kemenangan Petugas PRK P.036 K.T'ganu.
Berbagai cerita dapat dikongsi bersama. Banyak lagi koleksi gambar telah diambil. Akan dilapor kemudian.
Itulah gambar2 dan catitan yg dapat dinukil ditatkala mata amat pedih, tekak amat perit dan sukar bernafas. Sekian...akan di lapor seterusnya.
Sekian. Selamat Berjuang YOB!!!!!