Sabtu, 30 Januari 2010

AMK Selangor Kutuk Serangan Terhadap 2 Buah Masjid Dan Pihak Polis Yang Merobohkan Pentas Kerajaan Negeri Selangor di Batu Caves,Selangor

Kenyataan Media

Angkatan Muda Keadilan Selangor

Parti Keadilan Rakyat

30hb Januari 2010

AMK Selangor Kutuk Serangan Terhadap 2 Buah Masjid Dan Pihak Polis Yang Merobohkan Pentas Kerajaan Negeri Selangor di Batu Caves,Selangor

Angkatan Muda Keadilan Selangor mengutuk serangan tidak bertamadun dengan menggunakan kepala khinzir di dua buah masjid di Masjid Imam At-Tarmizi Taman Seri Sentosa dan Masjid Jumhuriah, Taman Datuk Harun,Petaling Jaya. Jelas tindakan biadap ini adalah provokasi untuk mewujudkan suasana tegang dan konflik di kalangan penduduk berbilang agama dan kaum di negara ini.

AMK Selangor juga menyelar Ketua Polis Selangor yang sehingga kini gagal membawa dalang dalam kejadian tersebut ke muka pengadilan. Malahan beliau juga gagal melaksanakan tugas pencegahan dengan baik kerana kejadian serangan ke atas rumah ibadah semakin menjadi-jadi mutakhir kini.

Dalam pada itu juga, AMK Selangor meragui professionalisme Ketua Polis Selangor dalam isu kejadian merobohkan pentas yang dibina untuk tujuan program kerajaan negeri Selango di Batu Caves,Selangor dengan alasan yang tidak boleh diterima. Malahan tindakan beliau seolah-olah tidak hormat kepada kerajaan Selangor yang mempunyai hak untuk menganjurkan programnya sendiri.

Justeru,AMK Selangor ingin menegaskan jika beliau bertindak sedemikian dan terus bertindak tidak adil kepada kerajaan Selangor. Maka, AMK Selangor mendesak beliau meletak jawatan selaku Ketua Polis Selangor dengan segera dan bertanding dalam mana-mana cawangan parti politik seperti UMNO. Kita percaya tindakan beliau dipengaruhi tindakan politik dan bermotif politik serta langsung tidak hormat kepada kerajaan Negeri Selangor yang mendapat mandat kukuh daripada rakyat.

Khairul Anuar Bin Ahmad Zainuddin

Ketua AMK Selangor