Rabu, 7 Januari 2009

ANAK BANGSA PUN NAK DIPOLITIKKAN !

Wednesday, January 7, 2009

UMNO menggunakan TADIKA KEMAS untuk bodohkan rakyat
email oleh: budibicaraTujuan Tadika Kemas di tubuhkan adalah untuk merasuk kanak kanak dengan budaya UMNO sejak dari kecil di dalam masa yang sama menyalurkan bantuan kepada anggota anggota UMNO melalui aktiviti kemasyarakatan. Guru yang terpilih adalah di kalangan ahli-ahli wanita UMNO yang berada di satu kawasan kawasan tertentu. DI berikan gaji dan elaun dan sering di hantar untuk kursus berasaskan perkauman dan parti.

Kemelayuan Guru Tadika Kemas ni memang kuat. Pantang lalai, diorang akan di asak dengan kursus perkauman UMNO untuk kembalikan sikap perkauman mereka itu. Kerana itu mereka sanggup bertegang urat memperjuang bangsa Melayu sedangkan mereka tidak tahu hujung dan pangkal.Jadi mereka mereka ini adalah tenaga pengajar kepada kanak kanak yang ibubapa nya tidak mampu untuk menghantar anak anak mereka ke pusat tadika swasta yang mahal harganya.Secara tidak langsung, anak anak kita terdedah kepada budaya perkauman yang kuat sehingga menyukarkan kanak kanak untuk berinteraksi bersama anak anak bangsa lain di Sekolah rendah dan menengah.Guru guru tadika adalah terdiri dari akar umbi penyokong UMNO. Kerana taksub dan menurut arahan, maka mudah lah guru guru ini diperbodohkan oleh Pemimpin Pemimpin UMNO, untuk dijadikan isu isu sebagai senjata dengan tujuan memperkecilkan kerajaan Pakatan Rakyat.

Kekecohan pernah berlaku di beberapa buah negara di bawah Pakatan Rakyat selepas pengisytiharan kemenangan kerajaan baru. Dengan hanya pesanan SMS, maka kosong lah TADIKA KEMAS apabila perabut dan peralatan tadika tersebut di angkut keluar oleh guru guru tadika yang berjaga ketika keputusan pilihanraya di umumkan. Apa bila SAH sahaja UMNO dan BN kalah pilihanraya bulan Mac lepas, mereka pun angkut semua barang keluar dan membawanya pulang ke rumah masing masing.Sebenarnya, usaha menakut nakutkan guru KEMAS telah di lakukan sebelum pilihanraya lagi. Sekiranya kerajaan bertukar tangan, mereka akan di berhentikan kerja dan TADIKA KEMAS akan di tutup. Kerana itu lah maka, Guru Guru TADIKA KEMAS ini bersungguh sungguh menjadi jentera pilihanraya dan berharap BN akan terus menjadi kerajaan. Ada juga guru TADIKA KEMAS yang menjadi kakitangan SPR. Semuanya adalah usaha putar belit UMNO dan BN untuk terus berkuasa.Disuruh apa sahaja, mereka akan lakukan dengan tujuan mereka terus berpendapatan dan terus mendapat limpahan rezeki dari kerajaan.

Memandangkan PAS mempunyai tadika mereka sendiri, yakni PASTI maka kemungkinan penutupan TADIKA KEMAS bertambah kukuh. TADIKA KEMAS akan di ganti dengan PASTI untuk mengajar anak anak kecil pra persekolahan. Itu maklumat yang disebarkan.Yang pasti kini, TADIKA KEMAS adalah salah satu senjata UMNO untuk terus digunakan sehingga hari ini dan baru baru ini timbul pula berita angin tentang arahan Kerajaan Perak menutup semua sekolah dan dewan TADIKA KEMAS. Maka kecoh lah orang orang Melayu yang tidak tahu menahu tentang cerita sebenar.Pada melayu melayu yang cepat melenting dan kuat semangat UMNOnya, mereka mula melatah dengan kenyataan yang dibuat secara terbuka di dalam akhbar akhbar.

Dan kini, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Zahid Hamidi yang merupakan orang pertama mencerita kan Tohmahan ini telah membangkit isu tersebut ketika K. Terengganu sedang berhadapan dengan pilihanraya kecil.Cerita ini di hebahkan, bertujuan untuk menakut nakutkan pengundi majoriti Melayu di bandar tersebut. UMNO berharap dengan TOHMAHAN tersebut, bangsa Melayu akan menolak PAS dan Pakatan Rakyat di dalam pilihanraya tersebut. Dalam masa yang sama keujudan isu ini, boleh menambahkan isu untuk dibicarakan ketika berkempen nanti.Dengan suasana ekonomi yang tidak mantap sejak akhir akhir ini, TADIKA KEMAS menjadi pilihan kepada rakyat yang kurang mampu. Beranggapan bahawa dengan ketiadaan TADIKA KEMAS akan menyusahkan mereka sehingga kepada usaha untuk menolak Pakatan Rakyat.

Sejauh mana bangsa Melayu boleh tertipu dengan TOHMAHAN ini? Kita saksikan perkembangan tempoh berkempen ini dan pastinya penceramah penceramah Pakatan Rakyat akan membongkar isu ini bagi menyedarkan bangsa Melayu bahawa mereka ini sudah di tipu oleh kerajaan BN sejak dulu lagi.