Khamis, 28 Januari 2010

AMK Selangor Bidas Badrul Hisham Pertikai Kewibawaan Dato’ Seri Anwar Ibrahim

Kenyataan Media

Angkatan Muda Keadilan Selangor

Parti Keadilan Rakyat

28hb Januari 2010

AMK Selangor Bidas Badrul Hisham Pertikai Kewibawaan Dato’ Seri Anwar Ibrahim

Angkatan Muda Keadilan Selangor membidas kenyataan Badrul Hisham ADUN ‘lompat’ yang mempertikaikan kewibawaan Dato’ Seri Anwar Ibrahim selaku Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor. AMK Selangor ingin menegaskan bahawa Badrul Hisham langsung tidak layak mengulas dan mempertikaikan kewibawaan Dato’ Seri Anwar Ibrahim yang jelas prestasi dan kredibiliti mantap Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan mempunyai pengalaman dan idea hebat untuk membangunkan ekonomi negara.

AMK Selangor ingin menarik perhatian rakyat khususnya penduduk di DUN Pelabuhan Klang menolak kepimpinan Badrul Hisham yang jelas gagal melaksanakan tugasnya sebagai ADUN yang efektif dan bertanggungjawab sebelum ini. Beliau perlu sedar kemenangan yang membolehkannya menjadi ADUN adalah menggunakan tiket Parti Keadilan Rakyat. Rakyat keseluruhannya tidak boleh menerima seorang YB yang bersikap hipokrit dan tidak mempunyai integriti.

AMK Selangor mengulangi desakan jika Badrul Hisham masih mempunyai harga diri sebagai ahli politik yang bermaruah dan integriti perlu segera melepaskan jawatannya sebagai ADUN Pelabuhan Klang dan bertandiang semula menggunakan kapasiti Bebas. Beliau yang semakin mengkritik kepimpinan Tan Sri Dato’ Seri Abdul Khalid Ibrahim dan kredibiliti Dato’ Seri Anwar Ibrahim tidak mempunyai erti dan makna sedangkan beliau mempunyai masalah integriti dan jatidiri.

AMK Selangor menegaskan agar rakyat dan pengundi di DUN Pelabuhan Klang tidak menghiraukan kenyataan Badrul Hisham yang semakin melalut dan merepek. AMK Selangor amat yakin dengan keupayaan Dato’ Seri Anwar Ibrahim selaku Penasihat Ekonomi Selangor untuk mendepani perubahan ekonomi Selangor dan membawa masuk pelaburan asing ke Selangor dengan lebih mantap dan berterusan.

Siva Shankar A/L Ganesan

Timbalan,Ketua Penerangan

Angkatan Muda Keadilan Selangor