Selasa, 16 Februari 2010

Desak Kerajaan Pusat Kembalikan Aset Dan Pengurusan Air Selangor Segera

Kenyataan Media

Angkatan Muda Keadilan Selangor

Parti Keadilan Rakyat

16hb Februari 2010

Desak Kerajaan Pusat Kembalikan Aset Dan Pengurusan Air Selangor Segera

Angkatan Muda Keadilan Selangor mengulangi desakan kepada kerajaan pusat untuk berlaku adil dan professional dengan mengembalikan aset dan pengurusan air kepada kerajaan negeri Selangor semula. Perlaksanaan ini perlu disegerakan kerana ia melibatkan kepentingan dan kebajikan rakyat Selangor keseluruhannya.

AMK Selangor mengulangi ketegasan agar kerajaan pusat tidak berdolak-dalik dan melambat-lambatkan kerana air adalah keperluan untuk semua. Rakyat Selangor menyedari bahawa pengurusan aset dan air perlu dilaksanakan dengan bijak, telus dan professional. AMK Selangor mahu pengurusan aset dan air di Selangor dikembalikan semula untuk memastikan agenda Merakyatkan Ekonomi Selangor berjalan lancar dan kebajikan rakyat terus terjamin.

AMK Selangor yakin dengan kerajaan negeri Selangor yang mempunyai halatuju jelas dan mantap bagi memastikan kebajikan rakyat terjamin khususnya untuk menikmati air percuma 20ml padu dan pada harga yang munasabah. Sebelum ini kerajaan Barisan Nasional tidak mempunyai perancangan besar agar harga air terus stabil malahan bertindak menyebabkan harga semakin meningkat dari masa ke semasa.

Justeru,kerajaan pusat perlu bertindak adil dan mementingkan kebajikan rakyat Selangor serta fokus ke arah mewujudkan industri air yang memberi manfaat kepada rakyat Selangor dan tidak kepada segelintir korporat sahaja. Pengurusan air perlu dimantapkan dan diterus dipertingkatkan kerana air adalah nadi kepada kehidupan dan kemakmuran ekonomi negara.

Mohd Ezli Mashut

Ketua Penerangan

Angkatan Muda Keadilan Selangor