Jumaat, 19 Disember 2008

Surat Terbuka Untuk Kerajaan Selangor (3)

Surat Kepada Kerajaan Negeri Selangor (3)
Posted by MSK
December 19, 2008

Oleh: Hamba Allah
Jika ada yang mahu mempertikaikan perfomance kerajaan PR, maka kita patut bagi peluang sebab depa baru lagi…maka, itulah jawapan penyedap bicara dan hati. Masalahnya, rakyat bawahan menagih janji-janji yang pernah dibuat sebelum ini. Manusia berpegang kepada janji; lembu pula pada tali.

Dr Hasan Ali misalnya, sebelum menang dahulu bukan main lagi mencanangkan agenda perubahan yang akan dibawa ke dalam institusi agama di Selangor. Maklumlah, satu Malaysia tahu betapa gedebenya JAIS dalam menangkap para ustaz dan merampas banyak masjid hanya kerana ustaz dan masjid itu mendokong fikrah selain Umno. Bahkan, kita mungkin tak dapat lupa betapa JAIS cuba menangkap TG Nik Aziz dan Dr Haron Din. Perampasan Masjid Al-Faizin di Kepong, Masjid Subang Airport dan terakhir sekali Surau Seksyen 8, Shah Alam. Ini semua kerja JAIS atas arahan Umno.

Muka-muka ‘jahanam’ ini…diumumkan masih segar-bugar di JAIS. Tak ada satu tindakan konstruktif pun dikenakan kepada mereka. Sihat-walafiat sahaja nampaknya. Manalah orang-orang PAS dan PKR tak bengang. Awat kebal sangat ka depa ni? Takkanlah Hasan Ali selaku exco, tak buleh buat apa satu?

Ni sumber sahih ni…Masa P/Raya kecil Ijok, Tan Sri Khalid lawan Parthiban dan kalah, Pusat Zakat Selangor diarahkan oleh exco agama negeri masa itu…pergi tolong bantu calon BN. Maka, ramailah pegawainya dok berkampung di Ijok, cari fakir dan miskin dan berilah bantuan segera. Peliknya, arahan itu tidak membenarkan PZS guna logo PZS. Gamaknya depa takut PR tahu. Tapi, apa tindakan selanjutnya kepada pengurusan MAIS @ PZS hingga kini?
Bahkan menurut sumber yang sahih, semasa dekat nak PRU Mac lalu, Pengarah JAIS terang-terang larang kakitangan telibat dengan politik kepartian khususnya PEMBANGKANG - Pakatan Rakyat lah…. Memang itu adalah kehendak Khir Toyo sendiri. Peliknya, ada kakitangan yang TERANG-TERANGAN jadi tali barut dan pencacai Umno, tak apa pula. Bila PR dah menang…eh…relax je puak-puak ni, tak de pun dengar mereka kena panggil dengan exco agama ke apa ker…tak panas orang-orang PAS dan PKR?

Bahkan, menurut sumber yang boleh dipercayai…kebanyakan mereka yang jadi tali barut Umno KECUT-PERUT masa PR menang. Pengarah PZS sampai terketar-ketar, Pengerusi MAIS pun tak tentu arah…yang dok tangkap imam dan sita masjid surau di bawah JAIS, lagilah rasa demam tak demam je badan tu. Habislah…depa takut kerajaan PR akan buat tindakan drastik. Tiba-tiba, bukan tindakan drastik…budak sepastik rasanya lagi laju ambil tindakan.
Kini, menurut sumber yang lain depa semua dah tak hairan dengan kerajaan PR. Depa ada sultan back up kat belakang. Apa-apa pun, depa guna nama sultan. sikit-sikit sultan. maka, mati kutulah Hasan Ali, tak ada jalan dah nampaknya. Nampak tak, cerdik tak depa yang duduk dalam Umno ni? Habis tu, sapa yang bodoh?

Sepatutnya, MB dan exco agama kena cari jalan pisahkan sultan daripada belenggu Umno. Tapi tulah…la ni bertambah kukuh hubungan depa ada lah. habis tu, macam mana…sampai bila?Sepatutnya Hasan ALi tunjukkan power dia, jangan nampak lembik. Ini nak ‘gugur’kan Khalid Samad dan Syaari Sungib…cepat je…sama lah MB…nak gugurkan Yahya Shaari…cepat je…habis tu, sapalah yang tak bengang!

Berita